hanna-linnea

Alla inlägg under juni 2011

Av Hanna - 2 juni 2011 05:20

Är i Örebro nu och det fanns internet! Men det är väldigt segt och ibland avbryts det. Men det är bättre än inget.


Förut när vi hade gått och lagt oss, och Robin hade somnat så gick brandlamet igång, det är något fel på det så det brukar göra det ibland och då kan man stänga av det, men om det startar igen så kanske det brinner.

Och då var det någon som stängde av det, men sen startade det igen efter typ en halv minut, så då trodde jag att det brann på riktigt så vi gick ut i korridoren och kollade (Robin bor i en studentlägenhet) och på den där "lådan" som man stänger av brandlarmet på så stog det att det brann i rum 1 vilket är Robins rum, men där brann det ju inte, och jag gick runt och luktade överallt, men det var ingenting så personalen som jobbar där ringde securitas så att dom skulle komma och stänga av brandlarmet.

Det är ju sånt där jobbigt branlarm också som låter jättehögt och om man inte stänger av det innan det har gått en minut eller vad det är så går larmet till brandkåren, och varje gång vi stängde av det så startade det igen efter en halv minut och så höll det på i ungefär en halvtimme.

Ganska irriterande!

Nu hoppas jag bara på att det inte ska starta igen, speciellt inte när jag är på toa eller duschar eller något, haha då blir det ganska jobbigt!


 








 



Av Hanna - 1 juni 2011 19:21

Nu ska jag packa och sen åker jag till Örebro och kommer hem den 10 juni när Robin har tagit studenten!

Och som jag skrev tidigare ska jag försöka uppdatera varje dag. Men jag är inte säker på om det finns internet. Men om det inte finns ska jag försöka fixa så att jag kan blogga ibland ändå, men då kanske det inte blir så ofta.

Och jag ska även försöka fixa inlägget med länkarna snart, men jag har ganska fullt upp nu, men jag kommer iallafall lägga ut det så ni behöver inte oroa er för att jag har glömt ;) Men om det inte har kommit ut om en vecka eller så, så får ni gärna påminna mig!

Men nu ska jag göra klart så jag kan åka, jag har en otålig pojkvän som sitter och väntar på mig i Örebro!


 






 

Ovido - Quiz & Flashcards